İş

UAW Tennessee’deki VW fabrikasında tarihi bir zafer hedefliyor

United Auto Workers (UAW) sendikası, oylamanın bugün başlayıp Cuma günü sona ereceği Chattanooga, Tennessee’deki Volkswagen fabrikasındaki işçileri örgütlemek için üçüncü girişimini yapıyor. Bu fabrika, Volkswagen’in dünya çapında sendikasız tek tesisi olması bakımından önem taşıyor.

UAW’nin bu fabrikadaki kampanyası, sendikanın varlığını Detroitli otomobil üreticilerinin ötesine, geleneksel olarak örgütlü emeğe direnç gösteren ABD’nin güneyine genişletmeye yönelik daha büyük bir stratejinin parçası. Benzer bir girişim yakında Vance, Alabama’daki bir Mercedes-Benz fabrikasında da gerçekleşebilir.

Üye sayısında düşüş yaşayan UAW, son dönemde sendikalara verilen kamuoyu desteği ve Detroit’in Üç Büyükleri -General Motors, Ford Motor ve Stellantis- ile yapılan başarılı müzakereler sayesinde rekor sözleşmeler imzaladı. Bu sözleşmeler önemli ücret artışları ve yaşam maliyeti ayarlamalarının geri getirilmesini içeriyordu ve bu da Volkswagen fabrikasındaki Kelcey Smith gibi işçilere daha iyi ücret, sosyal haklar ve tesis güvenliği elde etme umuduyla sendikalaşma için baskı yapma konusunda ilham verdi.

Ancak sendikalaşma çabaları bazı çalışanların ve UAW karşıtı grupların direnişiyle karşılaştı ve artan işgücü maliyetleri nedeniyle iş güvenliğine ilişkin endişelerini dile getirdiler. Bu muhalefete rağmen UAW Başkanı Shawn Fain, 2026 yılına kadar 40 milyon dolarlık bir fon ayırarak Güney ve Batı’da bir düzineden fazla sendikasız işyerini örgütlemek için iddialı bir çabaya öncülük ediyor. Buna Tesla gibi elektrikli araç üreticileri ve Toyota Motor gibi yabancı otomobil üreticileri de dahil.

Başkan Joe Biden, UAW’nin çabalarına destek vererek tüm otomobil işçileri için Detroit’tekine benzer sözleşmeler istediklerini belirtti. Sendikasız otomobil üreticileri UAW’nin başarılarına, rekabetçi kalabilmek ve sendikalaşmadan kaçınmak için zamlarla karşılık verdi. Örneğin, Deutsche Bank’a göre Tesla, UAW’nin ücretlerini karşılayacak olsaydı, bu yıl 1,2 milyar dolarlık ek işgücü maliyetiyle karşı karşıya kalacaktı.

Volkswagen fabrikasındaki oylamanın sonucu, 1970’lerde 1,5 milyon olan üye sayısı geçen yıl 370.000’e gerileyen UAW için çok önemli. Chattanooga’da kazanılacak bir zafer, hedeflenen sendikasız tesisler arasında Ulusal Çalışma İlişkileri Kurulu’nda seçime giden ilk tesis olması nedeniyle önemli bir destek olacaktır.

UAW iyimser olsa da, 2014 ve 2019’daki dar kapsamlı yenilgiler, örgütlenme çabalarında karşılaşılan zorlukları hatırlatıyor. Bazı fabrika yöneticileri direnç gösterse de Volkswagen bu kez UAW seçimlerine karşı daha açık bir tutum sergiledi. Almanya’daki VW işçilerini temsil eden Alman sendikası IG Metall, UAW’nin çabalarını destekliyor.

Tennessee’nin bir çalışma hakkı eyaleti olması, UAW başarılı olsa bile Volkswagen fabrikası çalışanları için üyeliğin zorunlu olmayacağı anlamına geliyor.

Tennessee Valisi Bill Lee, sendikalaşmanın işçilerin geleceğini riske atabileceği görüşünü dile getirirken, fabrikada uzun süredir çalışan Darrell Belcher gibi diğerleri, Stellantis ve GM’deki son işten çıkarmaları uyarıcı örnekler olarak göstererek UAW’nin neyi garanti edebileceği konusunda şüphelerini dile getirdi.

InvestingPro İçgörüleri

Volkswagen’in Chattanooga fabrikasında Birleşik Otomobil İşçileri (UAW) öncülüğünde devam eden sendikalaşma çabaları, otomobil endüstrisi için, özellikle de tarihsel olarak sendikasız tesislere sahip olan şirketler için geniş kapsamlı etkilere sahip olabilir. UAW etkisini genişletmeye çalışırken, bu işçi hareketlerinin meydana geldiği daha geniş bağlamı anlamak için InvestingPro verileri ve ipuçları merceğinden sektör manzarasını incelemeye değer.

InvestingPro verileri, Volkswagen’in önemli bir oyuncu olduğu otomobil sektörünün önemli finansal dinamikler yaşadığını gösteriyor. Piyasa değeri 48,27 milyar dolar ve rekabetçi fiyat/kazanç (F/K) oranı 11,17 olan şirket, yüksek bir F/K değerleme katsayısı ile işlem görüyor. Bu durum, yatırımcıların hisse fiyatına kıyasla şirketin kazanç potansiyeline güven duyduklarını göstermektedir. Brüt Kâr Marjı %9,17’dir ve InvestingPro İpucuna göre, şirketin mali sağlığı için endişe kaynağı olabilecek zayıf brüt kâr marjlarına işaret etmektedir.

Ayrıca, şirket son üç ayda %22,2’lik fiyat toplam getirisiyle güçlü bir getiri göstererek yatırımcı iyimserliğini yansıttı. InvestingPro ‘nun bir başka tavsiyesi de şirketin 13 yıldır üst üste temettü ödemelerini sürdürdüğünü ve %5,82 gibi yüksek bir temettü getirisi sağladığını vurguluyor ki bu da gelir odaklı yatırımcılar için cazip olabilir.

InvestingPro, otomobil endüstrisinin finansal ölçütleri ve stratejik içgörüleriyle daha derinlemesine ilgilenen okuyucular için yatırım kararlarına rehberlik edebilecek ek ipuçları sunuyor. Mevcut sendikalaşma çabaları ve bunların işgücü maliyetleri ve şirket operasyonları üzerindeki potansiyel etkileri göz önüne alındığında özellikle ilgili olabilecek karlılık ve hisse senedi fiyat oynaklığı hakkındaki tahminler de dahil olmak üzere daha fazla ipucu mevcuttur.

Yatırımcılar ve sektör gözlemcileri bu bilgileri daha fazla keşfedebilir ve INVTROZEL1A kupon kodunu kullanarak InvestingPro aboneliğinde %20’ye varan indirim sağlayan özel bir tekliften faydalanabilirler. Bu promosyon, otomobil endüstrisinin gelişen manzarasının anlaşılmasını zenginleştirebilecek çok sayıda veriye ve uzman analizine erişim sağlıyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haber-afsin.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu